Бизнес планы и сметы
Просмотров всего: | 2871 |
Просмотров сегодня: | 1 |
Опубликовано: | 2011-04-14 |
Як убезпечитися бухгалтеру від махінацій на підприємстві
Бухгалтери та посадовці, які провадять фінансову діяльність на приватному підприємстві, нерідко змушені відповідати за махінації свого керівництва.
Убезпечити себе від ризиків можна, якщо чітко виконувати наказ про облікову політику. Документ визначає функціональні обов’язки кожного посадовця, а ухвалюють його на початку кожного року.
Пояснює Олександр Браніцький, юрист:
"Якщо на особу покладено виконання тих чи інших завдань наказом про облікову політику, зрозуміло, що це входить в коло її службових обов’язків, і грубо кажучи немає підстав відмовлятися від виконання того чи іншого завдання. Якщо ж виконання цього не входить і не передбачено, особа може відмовитися мотивуючи і обґрунтовуючи це тим, що це не входить в коло її функціональних обов’язків. І відповідно не буде нести відповідальність за те чи інше діяння.
Рекомендація на перше, що таким особам, як бухгалтера чи директора з фінансових питань, які мають право підпису на фінансових документах, в жодному випадку
Варто зазначити також і про матеріальну відповідальність працівників. Є чіткий перелік осіб, з якими можуть укладатися договори про повну матеріальну відповідальність. Цим особам, приймаючи ті чи інші матеріальні цінності, завжди треба мати на увазі, що вони за них несуть матеріальну відповідальність. Працівник, який отримує ці матеріальні цінності, завжди повинен вимагати від підприємства довіреність на їх отримання і при отриманні вписувати в видаткову накладну, що він отримує матеріальні цінності не як звичайний громадянин, а як працівник відповідної юридичної особи. В такому випадку наслідки вже будуть покладатися на юридичну особу, а не на працівника. Необхідно намагатися при виконанні тих чи інших розпоряджень керівництва, щоб завжди було письмове підтвердження цих вказівок".